Slider

Iittalan astioita!

tiistai 8. elokuuta 2017

Heips! Tällä kertaa luvassa olisi hiukan isompaa Iittala postausta. Tässä on mukana Fiskarsin reissun ostoksia, sekä muita ostoksia vuoden ajalta. Oon aivan kauhea astiafriikki, ja tässä tosiaan lähinnä mun Iittalan astioita, vaikka muitakin kaapeista löytyy. Tähänkin muutamia Pentikin ja Marimekon tuotteita otettu mukaan, sillä tahdoin tuoda vähän esille myös sitä, miten yhdistelen eri tuotteita ja sarjoja. Kertokaapa toki kommenteissa, kiinnostaako tämmöiset postaukset ja tahtoisitteko kenties esittelyä lopuistakin Iittala tuotteistani sekä muistakin astioista!

 Vielä jonain päivänä tulee munkin muuttaa kotoa ja silloin tulevat nämä varmasti tarpeeseen. Hard Face on ehdottomasti suosikki pannuni, joten semmoinen löytyy tietenkin jo kokoelmista. Tämän lastan ostin myös sen tähden, että siinä tuo varsi on sivussa, joten se on erinomainen kääntämiseen.   B-laatuhan tarkoittaa Fiskarsin kattiloissa sitä, että niissä on jotakin 'kosmeettista vikaa' eli logo on painettu vinoon tai se on vähän väärän värinen yms. Mitään käyttöön liittyviä vikoja näissä ei ole.

Tämä Teema mini tarjoilusetti on niin söpö! Siitä oon jo pitkään haaveillut ja tänä kesänä sen ostin. Lisäksi ostin siihen alle tuon erikseen myytävän Vitriini-alustan. Alusta on tammea ja juuri sopivan kokoinen näille, isommille Vitriini-rasioille sekä vaikkapa Mariskooleille. Multa pari Vitriiniäkin löytyy, niin tämän paikkaa täytyy vuorotella tarpeen mukaan. Tätä alustaa on myös pienemmässä koossa! 




En tiedä mitä tapahtui, mutta utramariini vei sydämeni. Ultramariinihan on siis Iittalan Suomi100 juhlavuoden väri, myynnissä tietenkin vain rajoitetun ajan. Aivan ensimmäisenä rakastuin noihin kulhoihin. Mulla ei ole paria tuikkua lukuunottamatta Kastehelmeä ollut, mutta viime aikoina olen ryhtynyt sille lämpeämään. Ajatuksena oli vain ostaa pari noita kulhoja karkkikulhoiksi tai vastaaviksi, mutta nähtyäni tuon väliväri lautasen tulin toisiin aatoksiin. Välivärithän ovat tuotteita jotka syntyvät, kun tehtaalla vaihdetaan koneisiin väriä ja kaksi väriä menee jonkin aikaa sekaisin, kunnes päästään "puhtaaseen" väriin. Käsittääkseni välivärit ovat aina kirkkaan ja jonkun värin sekoituksia ja sen tähden hiukan hailakoita sävyltään. Näissä Kastehelmi väliväri lautasissa on selkeästi sekoittunut kirkkaaseen tuo ultramariini ja ne ovat juurikin samankaltaista sävyä, hiukan vaan haaleampaa sinistä. Nähdessäni tarjoilulautasen samassa sävyssä, meinasin pilailematta itkeä innostuksesta. Siskonikin on sanonut, ettei ole koskaan tavannut ihmistä joka voisi puhua astioista yhtä pitkään tai intohimoisesti kuin minä. Olin siis aivan myyty ja näin sai syntynsä Kastehelmi-kokoelmani. Toivon yhdistäväni tätä myöhemmin ehkä kirkkaisiin tarjoiluastioihin sekä mahdollisesti punaisiin sävyihin. Suomi100-kokoelmasta oon hankkinut myös tuon Suomen Kukka -mukin. Se on mun mielestä tosi nätti ja sopi hyvin tähän värimaailmaan. 
KoKo-astiastosta multa löytyy kulhoja ja mukeja muutamissa väreissä. Tässä siis nuo vaaleanpunaiset kulhot, mutta lisäksi multa löytyy vaaleansinisiä kulhoja sekä mintunvihreitä mukeja. Harmivaan että se minttu lopetettiin! Myös nämä Marimekon puolikas lautaset ovat aivan ihanat. Multa vaan löytyy niin paljon astioita, etten voinut oikeuttaa kuin kahden ostamisen. Tätä väriä oli tosi vaikea löytää, mutta sain ne napattua stokkan verkkokaupasta alehintaan aiemmin keväällä.

Taika täyttää tänä vuonna jo kymmenenvuotta, eli tässä on siis astiaston juhlamuki. Taikaa mulla ei itsellä ole, mutta tää juhlamuki oli niin kaunis, että ihan pakko oli se hankkia pieneksi keräilyaarteeksi itselleni. Näin kauniista ja isosta mukista kelpaa nauttia teetä. Oonko muuten ainoa joka käyttää samaa teepussia päivän aikana useamman kerran? Mua aina ärsyttää jättää se pussi likaiselle pöydälle, joten KoKo-astiaston xs vati on aivan täydellinen! Siihen sopii laittaa teepussit, ja kätevä myös asettaa pöydälle jos vaikka tarjoilee teetä. Tässä  on myös pienempi vaaleansininen Vitriini-rasiani, jonka oon saanut aikaisemmin lahjaksi. Vitriini-rasiat ovat muodoltaan mielestäni erittäin kauniita, vaikka jäävätkin lähinnä koriste-esineiksi käyttöesineiden sijaan.

Löysin tuon vasemmanpuoleisen Aalto votiivin Lommilan Outletista viime vuonna. Sehän on väriväri ja aivan upea vaaleanharmaa! En ollut näihin tuikkuihin aikaisemmin niin ihastunut, mutta tuon kun sain ja sytytin niin upeahan se oli. Oli siis talvella pakko sille kaveriksi tuo harmaa hankkia. Nyt olin niin onnekas, että löysin kuvan väliväri Kastehelmi purkin aivan samanlaisessa herkän harmaassa sävyssä! Väliväri purkkeihin ei valmisteta kantta, mutta se ei mua haittaa, sillä oon aina tykännyt niistä paremmin näin.


En tiedä onko mun rakkaus väliväri tuotteisiin jo tullut selväksi tämän tekstin aikana. Jos ei, niin saanko vielä sanoa ääneen kuinka rakastan välivärejä. Tässä siis mun väliväri Kivi-tuikkuja. Tuo sinisempi on selvästi tullut turkoosista ja toinen todennäköisesti smaragdista. Ne sopivat minusta erinomaisesti mun Tanssi-astiastoon! Tanssi on pääväriltään aika punertavanruskea, mutta siinä on vihreitä, sinisiä ja harmaita korostusvärejä. Lisäksi nämä väliväri Kartiot olivat aikamoinen löytö. Tämäkin väri on todennäköisesti turkoosista sekoittunut. Alkuun harmittelin kuinka se on kaunis, mutta ei sopisi yhteen mun astioiden kanssa. Sitten kuitenkin vähän liikkeessä mallailtiin ja se tosiaan sopi juurikin hyvin tuomaan sitä sinistä korostusväriä paremmin esiin. Tanssi-astiasto on aivan mun suosikkeja. Tykkäsin aina Taika-sarjan muodosta, mutta sen kuvat ja värit eivät tuntuneet omilta. Kun näin Tanssin sen ilmestyttyä vuonna 2015 (jos muistini oikein palvelee), rakastuin kuvioon ja väreihin sillä silmäyksellä. 

Pentikin Eedeniä aloin keräämään jo ripille päästessäni ja se on onneksi yhä mieleinen. Aluksi pidin kuitenkin vain punaisesta, mutta nyt olen laajentanut myös harmaisiin astioihin. Pastelliset harmaan sävyt ovat vaan löytäneet tiensä minun sydämeeni. Näin tätä helmenharmaata Teemaa ensi kertaa juurikin vuosi sitten ja haukoin henkeä. Miten pystyi olemaan astioita näin täydellisessä sävyssä? Ostin siitä jo viime vuonna leipälautasia yhdistettäväksi KoKoon sekä pari tarjoiluneliötä. Tänä vuonna oli kuitenkin pakko laajentaa kokoelmaani vielä näillä syvillä lautasilla. Nämä syvät lautaset ovat tarjoiluastioiden lisäksi suosikkejani Teemasta. En aluksi edes käsittänyt kuinka hyvin ne yhdistyvät myös Tanssiin. Aluksi ajattelin sen sopivan Eedeniin, jonka kanssa se toimiikin hyvin, mutta sehän sopii täydellisesti myös Tanssiin sen harmaine yksityiskohtineen.

Mites löytyykö sieltä muita Iittala tai astia faneja? Löytykö tästä postauksesta mitään mieluisia tuotteita? Tai löytyykö näitä kenties omasta kaapistanne?

30 kommenttia:

  1. Sullahan on jo ihan kiva kokoelma näitä :) Sain aika paljon nyt ylppärilahjaksi Iittalan astioita ja aiemmin mulla oli jo muutama. Lisäksi äiti keräilee muumi mukeja ja kulhoja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja tässäkin vain murto-osa 😅 Iittalan tuotteet ovat kyllä tosi ihania lahjoja! Ja muumimukeja notkuu kyllä meilläkin kaapit!

      Poista
  2. Täällä ilmoittautuu toinen Iittalan rakastaja! Tosi kauniilta näyttää sinun ostokset. Olet myös yhdistellyt niitä tosi kivasti! Olen niin hurahtanut Taika-astiastoon, että sitä löytyy melko runsaasti sekä punaisena että musta-valkoisena... Myös mustaa Teemaa, Kastehelmi-lyhtyjä ja viinilaseja löytyy Iittalalta. Hurahtanut? Kyllä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että meitä on muitakin! Ja kiitos 😊 Musta ne Taika uutudet ovat aivan ihania! Ja Kastehelmet sekä viinilasit toki myös!

      Poista
  3. Oumaigaad!😧 Aivan super ihania astioita! Nuo teeman tarjoiluastiat, huhhuh, pakko varmaan itsekkin jostain hankkia! Itsellä on Iittalan Koko-sarjaa suurinosa astioista👌🏼😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura! 😊 Nuo tarjoiluastiat ovat kyllä tosi ihania. KoKo on kans niin kiva ☺️

      Poista
  4. Tosi kauniita astioita! ♥ Mullakin on Iittalaa, mutta ihan vaan välttämättömimmät astiat vielä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Noora ☺️ Ja joo mä oon kuitenkin jo 5 vuotta mun kokoelmaa ehtinyt kasvattamaan 😅

      Poista
  5. Äää, noi Teeman tarjoiluastiat ovat aivan mielettömän söpöt! ;_; Mä en itse Iittalasta tai muistakaan astioista pahemmin välitä, mutta Murulla on kaapillinen Iittalan kulhoja, ja mulle itselleni tuli perintönä isomummolta Arabian Kirsikka-sarjan kahvikupit ja niiden lautaset, kun muutin omilleni. Kuulemma mummolla on kaapissa lisääkin Arabiaa, Iittalaa ja Marimekkoa odottamassa vähän vakiintuneempaa osoitetta, kuin mitä opiskelijalta voi odottaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä söpöt! Ja näissä astioissa on ihanaa kun ne kestää ja niitä voi just antaa lahjaksi tai perinnöksi sitten vuosiakin myöhemmin! 😊

      Poista
  6. Ihania astioita! <3 Todellakin tälläisiä postauksia lisää! Mä tykkään just tälläsistä! <3

    Mä tunnustan,että mulla on ihan pienen pieni ongelma astioiden kanssa.. Rakastan kauniita astioita, eikä mun tilannetta helpota se,että lähin Iittala Outlet on noin 3 kilsan päässä ja sielä tulee käytyä ihan liian usein.. huoh.. Oon kerännyt kans iittalaa& arabiaa (KoKoa lilaa, vaaleanpunaista&vaaleansinistä, sekä rosesia, taikaa&satumetsää, kastehelmeä, muumia yms) ja pentikin vaniljaa. Mun astiaharrastuksen(ongelman) takia jouduttiin laittaan ruokailutilaan koko huoneen levyiset astiakaapit! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Terhi 😍 Ehdottomasti teen vastaavia myös tulevaisuudessa!

      Ja joo mulla on kyllä kans pieni ongelma Iittalan kanssa 😅 Iittala/Arabia ja Pentik on kyllä semmosia liikkeitä joiden ohi ei vaan voi kävellä... ja myös tyhjinkäsin on vaikee sieltä lähteä 🙈 Ja itsehän asun yhä kotona, eli mun astiat ovat kaikki pakattuina kaapissa meiän ylimääräisessä huoneessa. En malta odottaa, että vielä joku päivä pääsen niitäkin käyttämään 😂

      Poista
  7. Aivan ihania astioita jokainen! Tuo Teema mini -tarjoilusetti on supersöpö *.*

    VastaaPoista
  8. Ihania! <3 Mä rakastan kaikkia kauniita astioita, etenkin just Iittalaa ja Marimekkoa! Toi on oikeesti ihan mahtava idea kerätä pikkuhiljaa astiastoo ennen kun muuttaa kotoa! :) Mulla oli kaikki valmiina kun muutin ja oli muuten näppärä kun ei tarvinnut muuton keskellä alkaa etsiä mieluista astiastoa :D
    Mä oon kans rakastunut tuohon Suomi100-väriin ja haluankin ne Kastehelmi juomalasit tuossa sävyssä! <3

    Ja varmaan arvaatkin että mä luen ihan mielellään astiapostauksia tulevaisuudessakin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taru! ❤️ Ihana kuulla että tämmöset postaukset kiinnostaa :) Tää on kyllä mustakin hyvä ruveta ajoissa keräilemään, niin ei tosiaan sitten muuttaessa tartte hädässä ruveta jotain etsimään. Siinä vaiheessa menee sit muutenkin niin paljon rahaa kaikkeen pieneen mitä ei oo tullut ajatelleeks, niin ei ainakaan tarvitse astioita enää ostella! Tuo ultramariini on kyllä niin kaunis 😍

      Poista
  9. Ihania astioita!😍 Me ei olla vielä kunnolla aloitettu astioiden keräämistä (jos Muumi-astioita ei lasketa hahah), koska poikaystävän kanssa ollaan molemmat siitä vähän erikoisessa asemassa, ettei meille kummallekaan ole alettu keräämään mitään sarjaa junnuina eikä olla itsekään sitä aloitettu teineinä :D Joitakin tarjoiluastioita ja Iittalan viinilaseja sun muita löytyy, mutta haluttaisiin joku selkeä sarja ja enemmän astioita kaappeihin. Häälahjoja siis odotellessa heheh😂 Meillä muuten oli ihan 500 metrin päässä kotoa Iittalan Outlet, ja oon niin katkera kun se lopetettiin!! En ehtinyt ostaa pareja laseja halvalla mitä olisin kaivannut, buuu :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elli 😍 No mutta astiathan ovat aivan erinomaisia häälahjoja ja ehdittepähän vielä miettiä mikä oliskaan se teille sopiva sarja! Jos ikinä haluu astioista turista, niin mua saa vapaasti niistä konsultoida 😂 Ja ei hitsi, vähänkö harmi!! :(

      Poista
  10. Todella kauniita astioita :) Mä sain tosi paljon astioita sukulaisilta jne kun muutin omaan kotiin. Ostin myös jotain silloin kun asuin vielä kotona ja se kyllä kannatti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on kyllä joo hyvä hankkia niitä vähän jo etukäteen :)

      Poista
  11. Oho ootpas sä ehtinyt kerätä paljon astioita! Kauniita. :)
    Itse kerään arabian koko-astioita, niitä mulla on mintunvihreän, limenvihreän, vaaleanpunaisen ja valkoisen sävyissä. Iittalalta löytyy juomalasit ja muutamia koriste-esineitä, niitä olisi kyllä kiva kerätä jossain vaiheessa enemmänkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ella! :) KoKo on niin kiva! Mua harmittaa kun se minttu lopetettiin, se oli niin kivan sävyinen. Mut sulla on tosi kivan kuulonen värikombo joka sopii hyvin yhteen :) Iittalaa ei mielestäni voi koskaan olla liikaa!

      Poista
  12. Love all that kitchen staff!
    I`m following your blog with a great pleasure )
    Please follow me back - Sunny Eri: beauty experience

    VastaaPoista
  13. Aah oikein silmiä hivelee! ♥ Rakastan astioita ja oonkin aina joka kaupassa hipelöimässä jokaista kupposta. :D Itse oon keräillyt Taika-mustavalkoisia kahvikuppeja ja lautasia. Isoja mukeja mulla on kaksi Taikaa, Tanssi ja Sademetsä ja mun silmään ne sopii yhteen tosi kivasti. Ostin tuon Taika juhlamukin mun parhaalle ystävälle lahjaksi ja oon nyt kieltämättä hieman kateellinen. :D Tosin mieluummin on sitten parillinen määrä. :) Marimekkoakin löytyy ja muutama muumimuki, mutta niitä en aio enää yhtään enempää keräillä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo munkin täytyy kyllä päästä aina jokainen kupponen aina kääntämässä ja kurkkaamassa🙈 Ne Taika/Tanssi/Satumetsä isot mukit on kyllä niin ihania ja isoja! Taika julhamuki on kyllä niin kaunis, että en pystynyt itse sitä vastustamaan vaikken edes sarjaa kerää 😅 Itse oon kyllä jäänyt muumimuki-kierteeseen! 😂

      Poista
  14. Täällä yks iittala-fani!<3 Vitsi että mää tykkään noista Suomi100 mukeista, oon monta kertaa meinannu ostaa :')
    Et tiiäkkään miten paljon mua harmitti, kun viime viikon villi lauantai-ilta verotti multa yhen Iittalan essencen viinilasin D: ...
    Ihanaa torstaita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että meitä löytyy muitakin! ❤ Oon ite kanssa rakastunut Suomi100 kokoelmaan!
      Ja voi ei! Munkin kauhu on aina että rikon jotain 😱 Kiitos ihana❤

      Poista
  15. itse oon kerännyt iittalan rippijuhlista asti, ja oli todella hyödyllistä kun oli kaikki valmiina kun aikoinaan muutin sitten pois kotoa:) Aivan ihania astioita!!!

    VastaaPoista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan