Slider

Kaikki tarvitsemasi kengät talveen

perjantai 15. joulukuuta 2017

Yhteistyössä Spartoo.fi kanssa - Kuvat Spartoo.fi
Heips! Olen aikaisemminkin blogissani valitellut siitä, kuinka vähän kenkiä mulla on. Okei, todennäköisesti multa löytyy kenkiä enemmän kuin tarpeeksi. Syksyisin ja talvisin tuntuu kuitenkin, että vedän joka aamu jalkaan samat kengät tai korkeintaan vaihtelen kahtien kenkien välillä. Mun ongelmana tuntuu olevan, etten koskaan kaupoista löydä talvikenkiä, jotka oikeasti olisi mun makuuni. Spartoo.fi sivusto otti minuun yhteyttä yhteistyön merkeissä ja menin tutkiskelemaan heidän sivujaan. Spartoon nimi oli minulle tuttu, mutta aiemmin en ollut heidän sivuilleen eksynyt - ja mistä olinkaan jäänyt paitsi! Spartoolta löytyy laaja valikoima kenkiä, mutta myös vaatteita ja asusteita. Parasta sivustossa on mielestäni merkkien monipuolisuus. Tuotteita löytyy jokaisen kukkarolle ja merkkejä on myös laidasta laitaan. Sivustolta löytyy  esimerkiksi kaikille tutut Adidas Originals, Vagabond, Ted Baker, Helly Hansen... sekä suuri määrä minulle entuudestaan tuntemattomia tuttavuuksia. Spartoon etusivulle pääset klikkaamalla tästä. Kenkiä löytyy Spartoosta loputtomasti, mutta tähän valitsin viisi suosikkiani talven tarpeellisimmista kategorioista. 

1. Talvisaappaat
Silloin kun se lumi ja pakkanen (toivottavasti) tulee, niin mikään ei ole pahempaa kuin liian kylmät ja ohutpohjaiset kengät. Kärsin sellaisissa jo yhden talven, ja tänä talvena päätin ettei niin enää tapahdu. Tässä siis viisi suosikkiani teille, jotka vielä talvisaappaita etsitte. Kollaasista löytyykin heti toisena Dr. Martensin Serenat, jotka olivat tänä vuonna oma valintani talvikengiksi. Suositut Timberlandit eivät  etenkään siinä perinteisessä mustard/beigessä värissä ole ihan suosikkejani, mutta ihastuin kyllä noihin vaaleanpunaisiin. Vaaleanpunainen kuuluu muutenkin lempiväreihini, joten luonnollisesti kollaasiin päätyi myös toinen vaaleanpunainen pari. Vähän neutraalimpana vaihtoehtona on nuo navy-siniset tai kermanvalkoiset kengät. Noissa vaaleissa on vielä tuo ihana karvareunus talvella lämmittämässä.

2. Kumisaappaat
Aina sitä toivoo, ettei kumisaappaita talvella tarvitsisi, mutta joka vuosi ne tulee jalkaan pistettyä. Tosin täytyy myöntää, että oon kyllä hauskojen kumisaappaiden fani, ja tahtoisin Hunterin saappaat varmaan jokaisessa satenkaaren värissä. Olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei kumisaappaiden todellakaan tarvitse olla tylsiä tai kuluneita. Kaikki näistä kengistä ovat niin siistejä, että sopisivat mielestäni myös kaupungille käytettäviksi. Ensimmäisenä esillä onkin Hunterin korkeat kumpparit, jotka ovat aivan upean väriset ja niissä on ikään kuin tähtikuviota pinnalla. Erityisesti toiset ja neljännet parit sopivat myös kaupungissa ja menossa käytettäväksi, sillä ne ovat nilkkureiden mittaiset. Rakastan chelsea bootseja, joista lisää alla. Jostain syystä erityisesti kumisaappaissa olen myös ihastunut remmeihin ja niitteihin, kuten myös tästä rivistöstä näkyy. Noissa toisissa on myös ihanaa broguing reunusta. Värikkäät kumisaappaat ovat aina suosikkejani ja punainen on niistä paras, joten tuo kolmas pari oli ihan must have mun lempi kumisaappaisiin. Neljäntenä tosiaan nuo lyhyet ja niitilliset, jotka ovat mun mielestä ihanan matat! Viimeisenä vielä Michael Korsin sappaat, joita olen tainnut joskus livenäkin ihailla. Usein korkeat saappaat voivat olla vähän hiostavia, mikäli ne ovat pitkään jalassa. Näissä kuitenkin tuo varsi ei ole perinteistä kumisaapas kumia, joten nuo olisivat jalassa mukavat varmasti pitempäänkin.

3. Chelsea bootsit
Mun suuri rakkaus - chelsea bootsit. Niitä löytyy aina vähintään yksi pari mun kenkäkaapista. Chelsea bootsit ovat siis nilkkapituiset ja aika jalanmyötäiset kengät, joissa on sivussa kuminauha ja usein nilkan takana myös pieni remmi. Chelsea bootsit ovat alkujaan jo Victoriaaniselta ajalta, mutta ne edustavat erityisesti ihailemani 60-luvun mod-tyyliä. Tyypillisesti chelsea bootsit valmistetaan nahasta tai mokkanahasta. Mun oli tarkoituksena kerätä tähän kollaasiin nilkkureita, mutta rakastan chelsea bootseja niin paljon, että yksiä lukuunottamatta kaikki sopivat siihen kategoriaan. Ensimmäisenä on punainen, mokkanahkainen pari. Niissä ihastuin väriin ja siihen, että niissä on hiukan korkoa. Toinen pari on kaikista klassisin chelsea boots pari, mutta niissä on aivan ihana ruudullinen yksityiskohta! Kolmantena tulee Dr. Martensin nilkkurit, jotka on aivan upeat. Kiiltävää nahkaa, burgundy väri ja broguing koristelu. Olen elänyt noissa mun Serena kengissä, joten nämä menivät samantien myös omalle toivomuslistalle. Neljännet valitsin mukaan niiden yllättävän vaalean sävyn takia. Niissä on myös hauskana kontrastina vaalean kultainen suomu-yksityiskohta. Viimeisessä parissa chelsea bootsien perinteistä tyyliä on muokattu eniten. Ne ovat kuitenkin ihanan siniset ja monien yksityiskohtien koristamat. Spartoon talvisaappaat ja chelsea bootsit löydätte naisten nilkkureista ja bootseista klikkaamalla tästä.

4. Korkokengät
Talveen mahtuu monia juhlia ja kun ulkona on lunta ja kuraa, niin sisäkengät tulevat aina tarpeeseen. Siispä päätin valita tähän myös omat lempparini Spartoon korkokenkien valikoimasta. Tässä näkyy aika selkeä klassiset ja erikoiset jaottelu. Myös mun rakkaus nilkkaremmeihin ja T-bar kenkiin tulee ilmi tästä kollaasista, vaikka en sitä edes kollaasia tehdessä tajunnut. Musta ne ovat vaan niin ihania yksityiskohtia!  Ensimmäiset ovat todella klassiset open toe korkkarit, joissa on toki tuo ihana remmi. Nämä toiset ovat hiukan erikoisemmat, mutta ne olivat musta aivan ihanat. Tummansinistä samettia, nilkkaremmi ja koristeltu korko, mitä muuta voisi toivoa? Kolmansissa palataan taas mun lempiväriin punaiseen. Näissä on ihana avoin kantapää ja jälleen kerran mikä muukaan kuin nilkkaremmi. Myös nuo niitit tuovat kenkiin vähän lisää asennetta. Neljännet ovat sitten taas niin klassista klassista. Olen aina rakastanut mesh tyylisiä kankaita, joissa on pilkkuja, joten nämä olivat mielestäni todella tyylikkäät. Viides pari on taas ihanan punainen ja niissä on super söpöt pompomit ja jälleen upea t-bar remmi. En tiedä miksi tykkään niin paljon noista remmeistä, mutta olen ihastellut niitä niin pitkään kuin olen korkkareitakin ihastellut.

Toivottavasti täältä löytyi kenkä-inspiraatiota teidän kaikkiin talven tarpeisiin!

Mitkä olivat teidän suosikkinne?
Entä onko teillä talven must have kenkiä?

Luitko jo nämä? Bloggaajien pikkujoulut, Verkkosukkahousut ja juhlamekko - asua bloggaajien pikkujouluista

8 kommenttia:

  1. Mullekin Spartoo on aika vieras sivu, pitää käydä kurkkaamassa tuo Bakerin valikoima! <3
    Mulla on pakko olla kumpparit, ne on sellaiset nilkkurimalliset Hilfigeriltä! Ehkä paras ostos ikinä, aina sadesäällä oon niistä tosi iloinen!
    Ostin tänä syksynä Timberlandit ja ihan samat fiilikset niistä, parasta kun ne on lämpimät ja hyvät jalassa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Spartoolta löytyy kyllä paljon kaikkea! Mä tykkään kumppareista niiiin paljon 🙈 Löytyy parit hunterit ja yhdet Ted Bakerin nilkkurimalliset myös! Ja siis onnea on, kun varpaita ei palele 😄

      Poista
  2. Oon niin samaa mieltä näistä talven kenkien kulmakivistä! Ja itseltänikin löytyy joka kategoriasta kengät, tällainen kenkäfriikki kun olen :D Hunterit ostin täältä tänä syksynä, koska no, voiko olla englatilaisempaa ostosta haha! Valkoiset Timberlandit on mun luottokengät Chelsea bootsien kanssa ja korkkareita nyt totta kai löytyy myös. Talvisin mä käytän korkkareista tosin usein luottoyksilöitä kiilakorkonilkkureita, koska ne on vaan niin paljon helpommat talvisin :D Bonuksena tälle talvelle ostin vielä myös älyttömän söpöt vaaleanpunaiset rusetti-Uggit haha!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla Elli! Hahah tämä ei yllätä 😄 Hunterit ovat kyllä niin tyylikkäitä kumppareita! Mä en oo kiilakorkojen suuri fani, mutta käytän talvisin yleensä tolppakorkoja,ellen sitten ota korkkareita sisäkengiksi. Uggit ovat kyllä niin ihanan pehmoiset jalassa!

      Poista
  3. Oo miten ihania kenkiä <3 Mun talven must-kengät on ehdottomasti korkeavartiset mokkasaapikkaat ja paksupohjaiset nilkkurit, ilman näitä en pärjää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Piia ❤️ Korkeavartiset saappaat ovat kyllä kans niin tyylikkäitä!

      Poista
  4. Dr. Martensin Serenat ois kyllä itsellä toivelistalla talveen!

    VastaaPoista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan