Slider

12 käskyä syksylle

keskiviikko 27. syyskuuta 2017

Moni meistä tekee ämpärilistoja kesälle, mutta kai sitä elämää on muinakin vuodenaikoina? Muutamissa blogeissa oon nähnyt tämmöisiä syksyn bucket list postauksia, ja koska en tämmöistä varsinaisesti kesällä tehnyt, niin nyt päätin koittaa. Katsotaan sitten myöhemmin miten meni!

X Suorita sesongin vaihdos - mulla on aina puolet vaatteista sängyn alla laatikoissa ja kaksi kertaa vuodessa vaihan vaatteet laatikoista kaappiin ja kaapista laatikoihin. Tänä syksynä tän tekeminen on vähän venynyt, mutta toivottavasti pääsisin tällä viikolla tän pariin!
X Saata loppuun myös kunnon syyssiivous - tätä olen jo hiukan aloittanut. Aloitin siivoamalla kaikki lukiokirjani ja vihkoni, mutta seuraava askel onkin juuri tuo sesongin vaihdos. Mulla on tarkoituksena yrittää vähän vähentää vaatteitani, joten sesongin vaihtuessa on hyvä karsia vaatteita pois. Sitten oiskin tarkoitus laittaa niitä vaatteita myytäväksi, ja niitä löytyy jo valmiiksi muutama kassillinen.
X Ulkoile enemmän - pidän kaikista vuodenajoista, mutta syksyn kirpakat aamupäivät ovat niin täydellisiä ulkoiluun. Siitä huolimatta istun nytkin sisällä tietokoneella tätä kirjoittamassa.



X Kokeile uusia reseptejä - tahdon tänä syksynä kokeilla uusia syksyisiä leivonnaisia. En ole koskaan elämässäni maistanut kurpitsaa, mutta tahtoisin leipoa tänä vuonna kurpitsapiirakan!
X Saa isoimmat käsityöprojektit loppuun - mulla on tällä hetkellä kesken viltin tekeminen sekä villapaidan neulominen. Yritän neuloa enemmän ja saada molemmat valmiiksi tämän syksyn aikana. Joulun aikaan tulee kyllä yleensä neulottua myös paljon villasukkia ja muita pienempiä juttuja.
X Tapaa enemmän kavereita - asun vähän kauempana monista mun kavereista, joten etenkin syksyllä ja talvella helposti vain lukittaudun kotiin. Tänne on myös vaikea päästä julkisilla, joten kaveritkaan ei helposti pääse täällä käymään.



X Syksyistä huoneesi - vaihtelen aina sesonkien vaihtuessa myös mun huoneen vitriinin ja pöytäpintojen asetelmia. Nyt syksyn tullen tulee kaivaa esiin Yankeen syksyiset kynttilät esiin ja nauttia kynttiöiden tuoksusta sekä lämmöstä.
X Ota paljon kuvia - niin vaatteista kuin kaikesta muustakin. Syksyn pimetessä käy kuvien ottaminen aina vaikeammaksi, mutta yritän parhaani ottaa niin paljon kuvia kuin mahdollista.
X Vietä enemmän aikaa ulkona - nyt en tarkoita kirjaimellisesti ulkona, vaan kodin ulkopuolella. Tämä on myös osa tuota kaverikohtaa. Nyt mulla on liput muutamaan konserttiin ja yhteen musikaaliin, joten jos en muissa kohdissa onnistu, niin tässä ainakin. Vaikka syksystä ja talvesta pidänkin, niin vajoan aina pieneen kaamosmasennukseen, enkä jaksa lähteä mihinkään. Vaikka onhan se ihanaa loikoilla sohvalla viltin alla ja katsoa tv-sarjoja kynttilöiden palaessa, niin välillä on myös mukava ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä ulos talosta.



X Lue kirjoja - lukion jälkeen en oo oikein päässyt mun aikaisempaan lukutahtiin mukaan ja oon lukenut todella vähän kirjoja. Tänä syksynä yritän kuitenkin taas päästä lukemisen pariin. Mulla on ollut vähän tätä aihetta sivuava postaus luonnoksissa jo varmaan monta kuukautta, joten ehkä tulisi sekin kirjoitella loppuun.
X Pidä yllä blogia - tällä hetkellä mulla on suunnitelmat valmiita seuraavalle kolmelle viikolle. Näihin suunnitelmiin voi toki aina tulla muutoksia, mutta pyrin suunnittelemaan aina muutaman viikon päähän. Yritän pysyä tässä suunnitelmassa ja tahdissa myös syksyn, vaikka valokuvien ottaminen onkin hankalampaa.
X Rentoudu - vaikka kuinka yritänkin näillä lupauksilla saada itseni viettämään enemmän aikaa myös kodin ulkopuolella, niin on se rentoutuminenkin tärkeää. Siksi täytyy muistaa välillä viettää saunailtoja ja katsella telkkaria kuuman juoman kanssa viltin alta.

Jouduin tällä kertaa tyytymään WeIt palvelusta, sillä mun vajaan vuoden vanhalta koneelta ei löytynyt lainkaan syksyaiheisia kuvia ja piti saada tämä valmiiksi ennen Lontooseen lähtöä. Hyvä alku siis tuon ota paljon kuvia kohdan suorittamiseen! Toivottavasti kuitenkin tykkäsitte postauksesta! Kiitos muuten vielä kauheesti kommenteista mun "Eikö sua pelota?" postaukseen! Kyseessä oli niin erilainen postaus, että kauheesti mietin onko sen paikka mun blogissa ylipäätään ja sopiiko se tänne. Moni teistä kuitenkin jätti positiivista kommenttia, joten kiitos siitä kaikille kommentoijille! Nyt kotiuduttua yritänkin ehtiä vastaamaan kaikkiin kommentteihin ja myös muiden blogeja lueskelemaan.

Löytyykö samoja juttuja myös teiän listalta syksylle? Vai jotain ihan muuta?

14 kommenttia:

  1. Täältä löytyy kans samoja suunnitelmia, vaikka varsinaisesti en mihinkään näitä ole kirjoittanut, mutta mielessä😉

    https://laurajuliaa.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että sulla on kans samoja juttuja! Mä ajattelin nyt kerrankin kirjoitella näitä ja katsoa tuleeko toteutettua paremmin 😄

      Poista
  2. Meillä on monta samaa juttua listattu! :) Toi kavereiden näkeminen olis kyllä tärkee lisätä myös omalle listalle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihana kuulla! Ja lisää ihmeessä, se on tosi tärkeetä ☺️

      Poista
  3. Vitsi miten kiva postaus! :) Ja nyt vasta jotenkin tajusin kuinka kiva ulkoasu sun blogilla on, ihana!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katja, ihana että tykkäät tästä!☺️

      Poista
  4. Oi miten kiva postaus! :) Mun syksyn listalta löytyy yllättävän paljon samoja asioita! :)

    heidikauremaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. Ihania syysjuttuja!😍 Mäkin haluaisin tänä syksynä lukea enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Elli! Meiän pitää tsempata toisiamme 😄

      Poista
  6. Samoja juttuja toivon itsekin kerkeävän tehdä!! Oivoi munki pitäs tehdä tuo vaatekaapin sesonkivaihdos, jotenkin vaan se on venyny ja venynyt:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon yleensä valmis vaihtamaan vaatteet jo elokuussa, mutta nyt sanoin ittelleni, etten sitä ennen syyskuuta saa tehdä. Syyskuussa oli kuitenkin niin paljon hommaa, että venyi jo lokakuun puolelle mulla kans!

      Poista
  7. Olipas kiva lista, paljon samoja juttuja löytyy minunkin syyssuunnitelmista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Piia! Kiva kuulla että samoja juttuja löytyy :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan