Slider

Ihonhoito iltarutiini

keskiviikko 13. syyskuuta 2017

Heippa kaikki! Mulla on toistaiseksi ollut blogissa tosi vähän kosmetiikkaan liittyviä postauksia, mutta niitäkin ois tarkoitus tulevaisuudessa tehä vähän enemmän. Nyt syksyn ja talven tullessa ihonhoito on mulle entistä tärkeämpää, kun aurinkoa saa vähemmän ja kylmyys kuivattaa ihoa. Niinpä päätinkin esitellä teille mun tämänhetkisen iltarutiinin. Itselläni on aika pintakuiva iho, joka kuivuu kyllä talvella aivan juuriaan myöten. T-alueelleni kertyy hiukan enemmän öljyjä, joten käytän yleensä kuivalle tai combination iholle tarkoitettuja tuotteita. Ihoni on myös aika herkkä ja atooppinen.

Ensiksi aloitan puhdistamalla meikit. Tähän käytän Lancomen Eau Micellaire Douceur puhdistusvettä. Käytin tätä pitkään, kunnes Lumenen puhdistusgeeli korvasi tämän. Nyt kuitenkin geeli on "uudistunut" ja uusi versio oli suuri pettymys. Sain tämän ostaessani muita Lancomen tuotteita, joten se on nyt ainakin tilapäisesti palannut rutiiniini. Tuotteessa ei sinänsä ole mitään huonoa, mutta en ehkä koe sen olevan rahansa väärti, enkä koe ihoni puhdistuvan pelkästään sillä tarpeeksi. 

Sen tähden käytänkin tämän jälkeen Lushin Angels on Bareskin puhdistusainetta. Tähän puhdistusaineeseen tutustuin mun siskon suosituksesta ja se on aivan mullistanut mun maailman. Mun iho on ollut paljon kirkkaampi ja entistä pehmeämpi siitä lähtien kun tätä aloin käyttämään. Mulla on kuitenkin ens kuulle suunnitteilla postaus mun lemppari Lush-tuotteista, joten kerron tästä sitten vähän lisää.

Uusin lisäys mun rutiiniin on tämä Madara Cosmetics merkin Balancing Toner. Ystäväni kehui merkin tuotteita ja koska en ole oikein tyytynyt mihinkään kokeilemaani kasvoveteen, niin päätin ottaa tämän testiin. Tämä olikin positiivinen yllätys! Ostin tämän juuri kun ihoni oli mennyt aivan sekaisin, ja tämän avulla se rauhoittui parissa päivässä. Pitkällä aikavälillä ihoni on pysynyt rauhallisempana kuin aiemmin ja ihoni on puhtaampi eikä punoita. Tämä merkki oli mulle ennestään tuntematon ja pienellä googlauksella selvisi sen tulevan Latviasta. Brändi tuottaa orgaanista kosmetiikkaa ja sen tuotteet ovat ECOSERT-sertifioituja ja paketit puolestaan FCS-sertifioituja. Olen ehdottomasti kiinnostunut kokeilemaan lisää heidän tuotteitaan!



Kiehl'sin naamioita olen pitkään tahtonut kokeilla ja nyt minulla onkin ollut testeri heidän Calendula & Aloe Soothing Hydration naamiosta. Tätä olen käyttänyt tarpeen tullen ehkä kerran viikossa ja testerin loputtua tulen kyllä varmaan ostamaan kokonaisen purkin tätä. Käytän tätä silloin, kun tunnen ihoni kaipaavan hiukan ylimääräistä kosteutusta tai jos tunnen ihoni menevän huonompaan suuntaan. Kun naamion käyttää illalla, voi aamulla herätä ihanan pehmeään ja kirkkaaseen ihoon!

Päivittäiseen käyttöön pääse tämä Kiehl'sin Midnight Recovery Concentrate, joka on kuulunut näistä tuotteista rutiineihini pisimpään. Muistan ostaneeni tämän Lontoosta paluumatkalla ja Lontoossa ihoni menee aina sekaisin. Siispä kun käytin tätä vielä ihollani sen ollessa normaalia huonommassa kunnossa, niin vaikutus oli silmiinpistävä. Ihoni tuntui virkeämmältä ja se myös näytti siltä. Epäpuhtaudetkin katosivat iholtani nopeammin. Näitä olen tyhjentänyt aika monta, ja tahtoisin päästä kokeilemaan myös Kiehl'sin päiväseerumia.

Bepanthenin rasvaa käytän öisin ikään kuin huulinaamiona ja päivisin tyydyn ihan vain huulirasvaan. Bepanthen on meille kaikille varmasti tuttu, eikä siis siitä sen enempää.

L'Occitanen kuivien käsien käsirasva on ollut käytössäni jo vuosien ajan. Tätä isoa tuubia pidän yöpöydälläni, mutta minulla on usein myös käsilaukussa tämän matkakokoinen versio. Minulla on yleisesti aika herkkä iho. Myös käteni ärtyvät helposti kemikaaleista ja monista käsirasvoista, mutta ei ikinä tästä. Olen kokeillut mm. Body Shopin käsirasvoja, joista käteni eivät ole pitäneet lainkaan. Tämä sensijaan imeytyy yön aikana erittäin hyvin, ei ärsytä, kirvele tai punoita ja jättää käteni samettisen pehmeiksi. Kaikki ystäväni aina kehuvat pehmeitä käsiäni ja tässä siis se salaisuus niiden takana!

Huomaatte varmaan, että kuvista puuttuu kasvovoide. Se johtuu siitä, etten ole vielä tyytynyt mihinkään. Käytin koko lukion ajan Eucerinin voiteita, jotka olivat erinomaisia herkälle ja atooppiselle iholleni. Eucerin kuitenkin poistui kokonaan Suomen apteekkien valikoimasta, ja siitä asti on ihoni saanut kärsiä. En ole vielä onnistunut löytämään merkin tuotteita korvaavia voiteita, vaikka mitä on koitettu. Viime aikoina olen käyttänyt Lumenen Lähde Intense Hydration 24h kasvovoidetta, joka on toiminut ihollani kohtalaisesti, mutta se ei korvaa apteekin voidetta. Ilokseni huomasin epätoivoisen googlettamiseni tuottavan tulosta, sillä käyttämääni kasvovoidetta pitäisi löytyä Britannian Boots-apteekeista! Olen mielestäni joskus sitä niistä etsinyt tuloksetta, mutta nyt sitä pitäisi kyllä löytyä. Tiedän siis mihin suuntaan ensi kerralla, kun Lontooseen lähden. Jos teillä on kuitenkin jotain suosituksia, niin kertokaa toki!

8 kommenttia:

  1. Oii, sulla on niin ihania kasvojenhoito tuotteita! <3 Haluisin kokeilla noita kaikkia! :)

    En tiedä sopiiko sun iholle mun käyttämä Biothermin Skin Best-yövoide kun siinä on kuitenkin vähän tuoksua mukana! Oon tykännyt itse siitä tosi paljon! Se kosteuttaa ihon hyvin ja imeytyy nopeasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kyllä kokeilemisen arvoisia 😊 Oon vuosia sitten Biothermin voiteita käyttänyt, mutta tuo taitaa olla mulle vieras. Ehkä täytyy hakea siitä testeri ja kokeilla!

      Poista
  2. Nää olikin aikalailla kaikki mulle uusia tuttavuuksia, ainoastaan Bepanthen hoitaa munkin huulia :D tuota Lancomea oon joskus pohtinut, mutta kalliin hinnan vuoksi oon aina jättänyt ostamatta ja ilmeisesti siis ihan hyväkin niin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi Lancome on aika keskinkertainen, et sillä hinnalla kyl odottaisin enemmän. Nyt kun mulla ei oo ripsiäkään niin tarviin kyllä myös toisen meikinpoistoaineen, jotta edes kaikki ripsari lähtis. Kaikkia muita tuotteita tästä postauksesta kyllä suosittelen! 😊

      Poista
  3. Madaralta bestest best: Detox-naamio, Pihlaja-voide, savi-karhunvatukka-kasvosaippua. Nettikaupassa on muistaakseni syksyisin (ja ehkä myös keväisin?) joku päivä kun saa halavalla (-40%).

    terkuin ituhippi-Reetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos näistä vinkeistä! Pistän nää ehdottomasti muistiin ja yritän pitää silmällä tota alennusta 😊

      Poista
  4. Ihonhoidosta on aina mielenkiintoista lukea! :) Kasvovoiteeksi voisin suositella esim. Biothermin Aquasource-sarjaa, sen päivävoide on kevyt, mutta kosteuttava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla Piia! 😊 Tuota kasvovoidetta oonkin tainnut vuosia sitten käyttää, joten ehkä tulisikin ottaa se udelleen testiin!

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan