Slider

Ruutujakku ja farkkuhaalari

sunnuntai 14. tammikuuta 2018








Olin suuntaamassa ystäväni kanssa lounaalle, kun muhun iski pienoinen kriisi. Mitä laittaa päälle, kun ulkona tulee loputtomasti vettä ja tarkoitus on mennä syömään vatsa täyteen. Mekkoa ei huvittanut päälle pistää, kun olin jo päättänyt tähän jakkuun pukeutua. Kaikki alaosat tuntuivat turhan tiukoilta syömiseen, tai kylmiltä ja epäkäytännölliseltä sateeseen. Siispä päädyin tähän farkkuhaalariin, joka on ihanan rento ja joustava päällä. Kun jakku ja haalari oli jo valittu, minulle luonnollinen valinta oli värikkäämpi poolopaita ja kirjavat sukat. Oisin mielelläni laittanut jalkaani kävelykengät, mutta sään tähden oli valintana nämä Gantin nilkkurit. Viimeisenä päälle vielä ikuinen lempparitakki ja äidin kaapista lainattu Mulberryn laukku, niin we good to go. 

Helsingissä ei onneksi satanut ihan yhtä paljon kuin meillä kotona. Hyvin nälkäisenä ja kevyessä sateessa ei kuitenkaan huvittanut kauhean pitkälle kulkea, kun Stockkalla treffattiin. Siispä päädyttiin ottamaan näitä kuvia ylioppilastalon edessä perjantai-iltapäivänä kello kahden aikoihin. Ei tosiaan huomaamattomiin tai rauhallisin kuvauspaikka. Vaikka ruuan kuvaamista ravintolassa ei ehkä enää katsota niin kieroon, niin asukuvien ottaminen herättää yhä aika paljon huomiota. Tämä ei tosiaan ollut ensimmäinen kerta kun asukuvia napsittiin julkisella paikalla, mutta ehkä ruuhkaisimmalla paikalla ja ruuhkaisimpaan aikaan. Vaikka mulla on vielä paljon opittavaa asukuvissa poseeraamisesta, niin ainakin se tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta kuin vielä vuosi sitten. Onneksi en ole koskaan kamalasti välittänyt muiden mielipiteistä tai siitä miltä toimeni näyttävät muiden silmissä. Olen asukuvia ottaessa tottunut ajattelemaan, että tämä on mun "työtä". Vaikka kyseessä ei ole leipätyö, niin kyseessä on homma joka täytty saada tehdyksi. Paikalla on vain minä ja kamera ja ehkä myös se kaveri kameran takana, mutta yleensä kannattaa vaan unohtaa kaikkien ulkopuolisten olemassa olo. Onhan se aina parasta jos paikalla ei kauheasti ihmisiä ole ja pääsee ottamaan oman tilansa (ja tällöin myös kuvien tausta on tyypillisesti kivempi, kuin ihan vaan seinää vasten). Mutta kaiken kanssa on elettävä! Siispä tällaisia kuvia tällä kertaa.

Kiharsin pitkästä aikaa hiuksiani ihan vain nähdäkseni miltä se näyttää. Ihan kivat ne oli kiharanakin, mutta mun otsatukka kyllä kaipaus vähän lyhentämistä. Kunhan vaan jaksais lähteä kampaajalle... En oikein osaa päättää mun hiusten pituudesta. Hiukseni olivat super pitkät super pitkään, kunnes viimein pätkäsin ne viime maaliskuussa. Siitä kirjoittelinkin blogiini ja postaus löytyy täältä. Samalla kun leikkasin otsatukan, niin leikkasin myös hiukseni entistä lyhyemmäksi. Nyt en oikein osaa päättää, pitäisikö hiuksia lyhentää samaan tapaan kuin otsatukkaa, vai antaa niiden kenties kasvaa hiukan. Etsin vanhoista kuvista inspistä ja pidin todella paljon esimerkiksi siitä miltä hiukseni näyttävät tässä postauksessa. Tuolloin ei vielä otsista ollut, joten en osaa sanoa sopisiko tuo pituus mulle myös otsatukan kanssa. Musta tuntuu, että mulla on visio mun hiuksista vähän hakusessa, koska mun otsatukka vielä vähän etsii itseään. Tykkään otsiksesta, mutta en ole vielä löytänyt sitä täydellistä pituutta, leikkausta ja stailausta. Lyhyemmäksi sitä täytyy leikata, ihan senkin takia, että mun pitäisi käydä ottamassa uusi passikuva. Äänestäkääpä siellä kommentteissa, lyhyempää vai pidempää tukkaa?

Miten on, leikkaanko taas hiukseni vai annanko kasvaa?
Ja asusta vielä, toimiiko farkkuhaalari myös farmin ulkopuolella?

Luitko jo nämä? Video: Syksyn ja talven suosikit, Ruutua ruudun päälle

14 kommenttia:

  1. Mä en ikinä keksisi yhdistää jakkua ja farkkuhaalaria mut ne näyttää ihanalta yhdessä! :) Todellakin toimii farmin ulkopuolella! :D
    Hiuksiin mä en osaa sanoo mitään muuta kuin että i feel you! :D Mulla oli vuosi sitten otsis jonka kanssa tappelin harva se päivä ja kaipailen sitä silti välillä takaisin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taru, ihana kuulla! 😄
      Haahah, mä kyllä tykkään otsiksesta tosi paljon (etenkin hyvinä päivinä), mutta se tosiaan hakee vielä vähän sitä mikä sen pituus ja tuuheus tai jakaus pitäisi olla. Vähän haahuilen myös sen suhteen, että näyttäiskö ne mittasuhteet tosi hölmöiltä jos tukkaani muuten kasvattaisin🤩 🤔

      Poista
  2. Mun mielestä farkkuhaalarit on jotenkin kaikessa retroudessaan just ihania!! Hiuksiin en osaa sanoa - sulle sopii hyvin molemmat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maria, oon samaa mieltä! 😊 Ja kiitos! Täytyy siis vielä pohtia mitä tehdä näiden kanssa 😄

      Poista
  3. Lyhyt tukka sopii sulle kyllä niin hyvin :) Tosi kiva asuyhistelmä!

    VastaaPoista
  4. Apua miten kiva asu, tuo farkkuhaalari sopii sulle tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  5. Lappuhaalari! <3 Mulla on kans sellaset feel you- fiilikset otsiksen kans.. mä leikkautan otsiksen about 5 vuoden välein ja aina kasvatan sen pois parin kuukauden päästä, sitten ku oon kasvattanut sen takas, niin haikailen sen perään! :D Mies sanoikin mulle just viikonloppuna, kun asiaa manailin,että leikkaa vaan,et kyllä ne sit taas kasvaa.. :D Mutta.. Mun hiukset on nykyään todella liukkaat, kun ei oo värjätty, joten veikkaan,että jos sen nyt leikkais, niin sitä otsista sais asetella joka päivä moneen kertaan. Silti se olis kiva :D Hirmu vaikea valinta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haalarit on niin ihania! 😍 Ja niinpä! Mäkin ajattelen aina että kyllähän se sitten takasin kasvaa jos sen leikkaa! Mulla on värjätyt hiukset, mutta silti hirmu suorat ja liukkaat.. En kyllä ole vielä luovuttanut näiden kanssa, vaan aion etsiä sitä mun täydellistä leikkausta! 😄 Leikkaa vaan säkin!

      Poista
  6. Oh mikä asu!😍 Alan oikeasti tosissani himoitsemaan farkkuhaalaria sun takia... :D<3 Ja siis joo, samaistun niin tuohon asukuvailuun julkisella paikalla😂 Mua on kuvattu monesti muidenkin ihmisten katsellessa joten tilanne ei mulle ole vieras, mutta just toisten ihmisten tuijotus ja muut reaktiot voivat olla tosi outojakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, kiitos Elli! ❤️ Farkkuhaalarit on kyllä aivan ihania, itse oon metsästäny haalareita eri väreissä 😄 Hahah totta!

      Poista
  7. todellakin toimii farkkuhaalari! Ja kiva yksityiskohta taas nuo söpöt sukat:) hmm sulla näyttää kyllä molemmilla pituuksilla tukka hyvältä :) Muistan itsekin kyllä kun mulla oli otsis niin sitä aina vähän kuukauden välein muokattiin kun etsin itselle sitä sopivaa pituutta ja mallia otsatukassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Saara! Hahah joo tän otsiksen kanssa saa kyllä säätää 😄

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan